ماه مهر و بازگشایی دوباره مدرسه ها فرصت مناسبی است، برای این که به این بهانه پیرامون کتابخانه مدرسه و جایگاه و تأثیر آن در آموزش و پرورش و فرهنگ سازی گفت و گو کرد. ضرورت این توجه از آن جا ناشی می شود که دو گروه عمده از کسانی که از ادبیات کودک و نوجوان بهره می برند و به نوعی با آن در ارتباط هستند، یعنی کودکان و نوجوانان و معلمان و مربیان با مدرسه و کتابخانه آن ارتباط دارند. از گذشته های بسیار دور، آموختن علم و روش های گسترش دانش و تربیت دانش پژوه با دو شیوه امکان پذیر بوده است: ۱ – وجود آزمایشگاه (تحت هر عنوان) همراه با معلمان و مربیان آگاه.
مطالعات اخیر در میزان کیفیت مدارس و آمارهایی که از سوی دانش آموزان برای پژوهشگران داده می شود نشان می دهد که دانش آموزان از فضاهای کتابخانه مدرسه لذت نمی برند و از آن به عنوان فضای مرده و بی روح یاد می کنند.
فرماندار شهرستان فردوس گفت: دانش آموزان می توانند در طرح پیشنهادی کتابخانه مدرسه ام را میسازم کتب بازیافتی خود را جهت تامین منابع کتابخانهها ارائه دهند.
کتابخانه:کتابخانه مکانی برای گردهم آیی دانش آموزانمکانی برای دسترسی به کامپیوتر و سایر شکل های تکنول
رگونومی که برای طراحی این کتابخانه در نظر گرفته شده بر اساس ویژگی ها و نیاز های شخصیتی کودکان می باشد.
رایگان ثبت نام کنید و اولین نفری باشید که از پست های جدید مطلع می شوید.