شایعه شده که شرط ترخیص خودروهای وارداتی، اسقاط خودروی فرسوده است؛ بنابراین برخی به تب و تاب این افتادند که خودروی فرسوده خود را با قیمتهای فرای تصور به فروش بگذارند.
احمد و محمود هرکدام دویست تومان جمع کرده بودند. برای عوض کردن روغن و گازوئیل در کارواش نیاز به مواد اولیه داشتند. احمد پیشنهاد داد تا این پول را برای خرید روغن و گازوئیل بگذارند که علاوه بر کسب درآمد، از زمان حضور کارگران هم بهره بیشتری ببرند. با هم شریک شدند و این نخستین سرمایهگذاری آنها بود.
آن روزها از مدیرکل و کارمند بانک و بازاری که پولدار باشند گرفته تا معلم و مسافرکش و جوان بیکار، همه «پیکان» داشتند و از پشت شیشههای این همسفر مهربان و البته جانسخت دنیا را یکرنگ میدیدند.
ایرانخودرو یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در مرداد ۱۳۴۱ دو برادر بهنامهای احمد و محمود خیامی آن را بنیان نهادند. این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونهای اتوبوس بود. در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامهریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد.
حوادث رکنا: فرمانده انتظامی مشهد گفت: حریق خودرو و دود ناشی از آن در یک منزل مسکونی، سبب خفگی و جان باختن یک زن سالمند در مشهد شد.
پیکان جوانان یکی از محبوبترین مدلهای پیکان در میان ایرانیها محسوب میشود که در ادامه به بررسی این خودرو پرداخته میشود.
رایگان ثبت نام کنید و اولین نفری باشید که از پست های جدید مطلع می شوید.